پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- تازه‌ترین مطالعات نشان می‌دهد که افزایش چاقی و عواقب ناشی از آن در گلستان نگران کننده شده و به گفته کارشناسان، مسئولان حوزه بهداشتی و اجتماعی، به مرز هشدار رسیده است.

خبرگزاری مهر،گروه استانها- مهین نورافروز: بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که گلستان در زمینه ابتلاء به چاقی و اضافه وزن در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

این درحالی است که بر اساس آمار ارائه شده ، بیماری‌های قلبی از ۳۶.۵ درصد در دو سال گذشته به ۴۴ درصد افزایش یافته است و رتبه اول مرگ و میر در گلستان به بیماری‌های قلبی و عروقی اختصاص دارد.

میانسالان گلستانی بالاترین آمار چاقی را دارند

به گفته مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت استان، ۵۰ درصد گلستانی‌ها با چاقی، اضافه وزن و عوارض ناشی از آن روبرو هستند.

فرهاد لشگر بلوکی به مهر گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، ۳۷.۵ درصد میانسالان گلستانی اضافه وزن و ۳۲ درصد از جمعیت استان متبلا به چاقی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری‌ها در میانسالی، چاقی یکی از مضرترین مشکلات این دوره سنی در بروز بیماری‌ها است.

وی اضافه کرد: بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت و انواع سرطان‌ها از جمله مواردی است که مشخص شده با چاقی و اضافه وزن بی‌ارتباط نیست.

لشگر بلوکی با بیان این‌که چاقی شکمی در بین گلستانی‌ها رو به افزایش است، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده۴۶.۷ درصد گلستانی‌ها دچار چاقی شکمی هستند که عواملی چون نشستن‌های طولانی مدت پشت میز، فرمان خودرو، صرف عذاهای چرب و فست فود، نوشیدنی‌ها و استرس‌های ناشی از مشکلات روزانه منشاء بروز آن است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی