پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- استاندار گلستان خواستار واگذاری مدارس نیمه کاره به بخش و همچنین کمک گرفتن از خیرین برای احداث مدارس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مناف هاشمی، ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان، اظهار کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، آموزش و پرورش استان جایگاه متوسطی در کشور دارد.

وی افزود: سرمایه انسانی در همه زمینه ها زیر دست آموزش و پرورش رشد می یابد و به آن ربط پیدا می کند، اگر درست عمل کنیم آینده خوبی می توانیم ترسیم کنیم.

هاشمی با بیان این که محصول کار شورا و شوراهای قبلی ما هستیم و اهمیت آن بسیار مهم است، ادامه داد: ۲۲ وظیفه در کتابچه تصمیم گیرهای شورا وجود دارد که وظیفه ما است.

وی ادامه داد: موضوعاتی از آن کتابچه در استان قابلیت اجرایی دارد و باید اجرا شود و مباحثی نیز وجود دارد که باید بررسی شود و راهکارهای عملیاتی برای آن باید در نظر رفته شود.

استاندار گلستان با تاکید بر این که باید مسیر راه طراحی شود تا تحصیل دانش آموزان به کسب درآمد ختم شود، گفت: اگر هدف درستی در زمینه برنامه شورا وجود نداشته نداشته باشد، وقت گذرانی است و باید با تجربیات و ایده های نو و برنامه های عملیاتی وارد شد تا هدایت تحصیلی راحت تر انجام شود.

وی افزود: باید با کسانی که در تخصص خود خبره هستند مشورت کرد زیرا آن ها راحت می تواند نیازهای جامعه را در نظر بگیرد و به سمت خروجی محوری حرکت کند.

هاشمی تصریح کرد: سه سال است که تعداد هنرستان های ما ۱۱۴ است و امسال یکی دیگر اضافه شده، چگونه می خواهیم به ۱۶۰ آموزشگاه که در اهداف آموزش و پرورش است، رسید.

وی با بیان این که باید هنرستان ها اقتصادی شوند و از نظر کیفی رشد یابند، داشتن اهداف کم و مشخص که قابل دسترسی باشد را ضروری دانست و تأکید کرد: در واگذاری اماکن آموزش و پرورش بهترین نقاط تجاری شهر در اختیار اموزش و پرورش ها وجود دارد، اما مخروبه بودند، این اماکن باید تبدیل به احسن شود تا جای ۵ مدرسه آموزش و پرورش را بگیرد.

وی توصیه کرد: پروژه های نیمه کاره را اگر قانون اجازه می دهد می توان به بخش خصوصی یا خیرین سپرد، باید در این فضا حرکت کنیم تا سرانه آموزشی استاندارد داشته باشیم.

هاشمی گفت: برای بازسازی مدارس، سازمان نوسازی باید گزارش دقیق و کمی ارائه دهد تا کمکی به برنامه ریزی های ما شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: مدارس غیرانتفاعی باید ترغیب شوند تا کسانی که تمکن مالی دارند ورود پیدا کنند و به مدارس تسهیلات داده شود تا مسیر خوبی دنبال شود.

وی افزود: نقش سایر دستگاه ها در این شورا باید مشخص شود، همه با محوریت آموزش و پرورش حضور داشته باشند و برنامه های کاربردی ارائه دهند تا اثرگذار باشند.

هاشمی با بیان این که بودجه شهرداری یک دهم، یک منطقه تهران نیست، اظهار کرد: در تمام شاخص ها باید توسعه پایدار داشته باشیم که مهمترین آن آموزش و پرورش است، اگر در تصویب عوارض رونقی حاصل شود می تواند در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، وضعیت درآمدی شهرداری ها بسیار خراب است و امکان چنین چیز اکنون وجود ندارد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی