پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان اینکه بیش از ۴۴ هزار تن سویا از کشاورزان گلستان خریداری می‌شود، گفت: ۱۷ مرکز خرید در سراسر استان گلستان راه‌اندازی شده است.

حمید علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره خرید محصول تضمینی سویا از کشاورزان استان اظهار داشت: کار برداشت محصول سویا در استان گلستان آغاز شده و 17 مرکز خرید نیز از روز پنج‌شنبه در شرق، غرب و مرکز استان برپا شده است. در صورتی که میزان برداشت محصول بیش از پیش‌بینی‌ها باشد و در صورت نیاز، تعداد مراکز خرید افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان درباره پیش‌بینی میزان خرید سویا در استان اظهار داشت: پیش‌بینی میزان تولید سویا در استان از سوی سازمان جهادکشاورزی می‌شود و برهمین اساس هم به‌نظر می‌رسد تا پایان فصل برداشت بیش از 44 هزار تن سویا از کشاورزان استان خریداری شود.

وی با اشاره به قیمت خرید تضمینی این محصول گفت: با توجه به افزایش 10 درصدی قیمت خرید تضمینی سویا در سالجاری، قیمت محصول 2 هزار و 469 تومان و 7 ریال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: کشاورزان عجله برای برداشت نداشته باشند زیرا محصول باید استانداردهای لازم برای خرید تضمینی که شامل 2 درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت است، داشته باشد و اگر بیش از این مقدار باشد با افت قیمت مواجه می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری 17 هزار هکتار از مزارع کشاورزان گلستانی به کشت سویا اختصاص یافت که در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود 14 هزار هکتار کاهش یافته است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی