پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران کشور گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی براساس این قانون باید حداقل از نرخ تورم پایین‎تر نباشد و با توجه نرخ تورم امسال باید قیمت خرید تضمینی گندم امسال در کشور ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‌قلی ایمانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از تسلیم نامه‌ای به ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نقش قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون، این نامه به مجلس شورای اسلامی تنظیم شده است.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران کشور تصریح کرد: قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال 1383 وضع شد و براساس آن وزارت جهاد کشاورزی براساس هزینه‌های تولید نرخ پیشنهادی را به دولت ارائه دهند. افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی براساس این قانون باید حداقل از نرخ تورم پایین‎تر نباشد.

ایمانی با بیان اینکه نرخ تورم را بانک مرکزی ارائه می‎کند، گفت: سال گذشته براساس این قانون نسبت به افزایش نرخ گندم عمل نشد و تنها 2.4 درصد قیمت گندم افزایش یافت و با توجه به اینکه امسال نرخ تورم 10 درصد بوده درخواست ما این است که قیمت گندم نیز به این میزان افزایش یابد. نرخ خرید تضمینی گندم یک‌هزار و 340 تومان است که با توجه به تورم باید یک هزار و 430 تومان در نظر گرفته شود‌.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران کشور ادامه داد: ما هزینه‎های شخم، دیسک، کود، نهاده‎های کشاورزی و بذر را در نظر گرفتیم و اعتقاد داریم که باید این قیمت برای خرید گندم در نظر گرفته شود تا مقرون به‌صرفه باشد. از کمیسیون کشاورزی مجلس انتظار داریم بر اجرای این قانون نظارت کند و به‌گونه‎ای عمل کنند که این مصوبه آن‌ها در دولت اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دنیا در برابر هزینه‎های گزاف تولید کشاورزان را رها نمی‎کند، افزود: در کشورهای توسعه یافته در مقابل عرضه و تقاضای بخش کشاورزی مکانیزم بازار را برای کشاورزان رها نمی‎کنند.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران کشور درباره ارزان‌بودن قیمت گندم خارجی نسبت به گندم داخلی گفت: سود بانکی در کشورهای خارجی کمتر از یک درصد است اما در داخل کشور ما سود بانکی 18 درصد محاسبه می‎شود و این موضوع سبب شده که نرخ گندم داخلی بالاتر عرضه شود.

ایمانی افزود: ورود گندم خارجی در کشور ممنوع است و دولت تنها به محموله‎هایی اجازه واردات می‎دهد که به همان میزان به آرد تبدیل و از کشور صادر شود و علت این کار این است که در فصول خاص کارخانه‎های آرد تعطیل نشود. وضعیت نگهداری گندم در سیلوها خوب است اما در بخش انبارهای جانبی مشکل داریم و در چند روز گذشته نیز شاهد منتشر شدن خبری در مورد آلودگی گندم به یک قارچ در شهرستان کلاله بودیم.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی