پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور گفت: به زودی مجمع خیران دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ناصر شمس ظهر امروز در نشست با خیران گلستانی در دانشکده مائده گرگان اظهار داشت: خیران تاکنون کمک خوبی به ما کرده‌اند و به زودی مجمع خیران دانشگاه  فنی‌وحرفه‌ای کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی مجمع خیران در دانشگاه فنی وحرفه‌ای به دنبال توسعه این دانشگاه در کشور و در استان‌‎های مختلف هستیم و در حال حاضر 173 دانشکده و مرکز با 29 رشته گروه با بیش از 220 هزار دانشجو در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

شمس افزود: برای ایجاد اشتغال و توسعه اشتغال در کشور، در استان‌ها شعبه ها و مراکز را فعال می‌کنیم و استان گلستان هم در این زمینه ظرفیت خوبی برای توسعه دارد.

وی خاطر نشان کرد: از این ظرفیت‌های گلستان در بخش‌های مختلف برای توانمندی و توسعه دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای استفاده خواهیم کرد.

شمس درباره تصویب رشته‌های بومی در دانشگاه فنی وحرفه‌ای هم  تصریح کرد: در حال حاضر این رشته‌ها در اختیار وزارت علوم است اما به دانشکده‌ها در استان‌ها دستور داده شده متناسب با نیاز خود رشته‌هایی را طراحی و مصوب کنند و پس از بررسی به وزارت علوم برای تصویب نهایی ارسال شود.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور تاکید کرد: در استان گلستان 5 مرکز فنی وحرفه‌ای داریم که در آن رشته‌های متناسب با نیاز خود طراحی کرده‌اند مانند آبزیان، گل وگیاه، معماری و گردشگری که متناسب با نیاز استان و منطقه است و آنها برای تصویب به وزارت علوم ارسال می‌شوند تا رشته‌های بومی در استان تدریس شود تا به اشتغال نزدیک‌تر باشیم.

شمس تصریح کرد: خیران زیادی در این بخش با ما همکاری می‌کنند و با بیش از 30 خیر صحبت کرده‌ایم و به زودی مجمع خیران استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد تا کارگاه‌های تولیدی ما به کمک این خیران تشکیل شود.

وی درباره مجمع خیران در دیگر استان‌های کشور هم خاطر نشان کرد: تاکنون در چند استان این مجمع تشکیل شده و به زدوی در کشور این مجمع شکل خواهد گرفت.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی